OS 1. Crearea de noi laboratoare de cercetare în cadrul universității, însoțite de achiziționarea de noi instrumente și echipamente, pentru extinderea ariei de activitate sau deschiderea de noi direcții de cercetare, pentru introducerea metodelor inovative digitale de predare-învățare și de realizare a stagiilor de pregătire practică în cadrul celor 5 facultăți ale universității (9 laboratoare).
OS 2. Modernizarea, extinderea și consolidarea unor departamente și laboratoare de cercetare existente în cadrul universității, prin achiziționarea de tehnologie digitală necesară extinderii ariei de activitate și de deschidere de noi direcții de cercetare, concomitent cu introducerea metodelor inovative digitale de predare-învățare și de realizare a stagiilor de pregătire practică (14 departamente, 5 laboratoare).
OS 3. Dezvoltarea resurselor și serviciilor digitale în Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, în vederea optimizării procesului educațional respectiv: modernizarea rețelei interne în vederea creșterii gradului de utilizare a Internetului la UVABc, a facilitării comunicării, colaborării și a desfășurării în condiții optime a activităților didactice desfășurate în mediul on-line, în contextul evoluțiilor tehnologice așteptate, concomitent cu îmbunătățirea managementului activităților și datelor studenților, pentru facilitarea rezolvării diferitelor nevoi ale acestora și asigurarea unor instrumente de evidență online a școlarității și a activităților didactice și de evaluare a studenților.
OS 4. Actualizarea, dezvoltarea și implementarea de programe de formare în domeniul competențelor digitale/competențelor digitale avansate (8 programe studii: Informatică, Tehnologia Informației, Mecatronică, Energetică Industrială - la licență şi Informatică Aplicată în Științe si Tehnologie, Tehnologia Informației Aplicată în Industrie, Mecatronică Avansată, Echipamente şi Tehnologii Moderne în Energetică- la master).
OS 5. Dezvoltarea de programe de orientare profesională pentru studenți, în vederea acoperirii nevoilor din perspectiva ocupațiilor emergente și a competențelor antreprenoriale, prin derularea de programe de training pentru upskilling și newskilling prin intermediul Digital Innovation Hubs (DCP, SAS, Facultăți).
OS 6. Dezvoltarea de programe de formare a noilor competențe de predare/evaluare în sistem hibrid, pentru cadrele didactice.